Sabtu, 20 April 2013

ThE BoLd OnE


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. . .

Ya Allah Ya Tuhanku , AllahuAkbar. . .

Assalamualaikum. . .



Alhamdulillah , perut sudah dipenuhi makanan. Tapi tak lah sampai over limit. Rasa macam tak pernah. Haihh di tambah dengan kekurangan zat vitamin. BMI always not normal. Hee.


En. Misron dan Pn. Azizah selalu kata , " Makan banyak sikit la Angah."

" Makin kurus."

" Keding."

Tiba - tiba Pn. Azizah kata , " Awak ni , Angah memang kurus la."

En. Misron balas , " Memang la tapi ni makin kurus."


Tu la perbualan tipikal kalau aku balik JB. Disebabkan aku jarang balik , jadi apabila aku menjejakkan kaki atas tanah JB buat seketika itulah yang berlaku. ( ini semua poyo )


Kenapa aku berkongsi pasal tu ? Tadi fikir nak taip lain tapi dah mula taip , lain hasil pula. =_=


Okay , sebenarnya nak upload video tapi haaa ~ Cancel lah. 

Nak upload video Dikir Zikir oleh UNIC
Aku cinta Allah

Maaf kalian. Ada kekangan. Hihi.


Based on the title ( the bold one ) , what I wanna say
Aku tak mahu jadi hamba yang takat mengaku di bibir sahaja. 
( Ouh , macam lirik lagu dah )
Tapi , aku nak menjadi hamba Allah yang sebenar - benarnya macam yang Allah nak. Mengaku cinta padaNya secara lisan , perbuatan (tingkah laku ) , ibadah dan yang paling penting adalah hati. Hati benar - benar mengakui dan apabila itu berlaku , 3 perkara yang lain tadi ( lisan , perbuatan dan ibadah ) dapat dilaksanakan dengan mudah.


Dengan ihklas. Ya , ikhlas hanya antara aku dan Dia. Mungkin orang kata kita ikhlas tapi belum tentu pada Allah. Sebab ? Sebab Allah tahu apa yang ada dalam hati. Apa yang kita sorok dari orang , Allah tahu. Because of that , our heart is the most important.


Cuba , cuba dan cuba.


Tak mudah mengalah. Gagal , cuba lagi. Istiqamah.


InsyaAllah. Allah selalu membantu. 
Kadang - kadang kita jatuh. 
Kadang - kadang kita tewas.
Kadang - kadang kita mengalah.
Kadang - kadang kita buruk sangka.


Tapi hakikatnya Allah tetap sayang , tetap mengharap , tetap memberi segalanya.


Sayang kita sebagai hamba , kekasih.
Mengharap kita mengadu , menangis , meminta kepadaNya.
Memberi nikmat untuk meneruskan kehidupan.


Ujian yang diberi pun satu nikmat. Nikmat kemanisan setelah pahit mencalit seketika. Tak lama kan ?


Doakan untuk aku.
Doakan untuk kita semua.
Doakan untuk mereka.


Itulah senjata untuk berjuang dan berubah.

Moga Allah terima.  ;)


Walkie - talkie : Mimpi bisa menjadi realiti. Tapi tanpa usaha , doa dan tawakal , mimpi hanya tinggal mimpi. Tiada yang pasti , bukan hanya menanti. Cari.

p/s : aku bakal jadi penulis dramatis. of course , tak minat komsas masa sekolah dulu. haha. entah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan