Ahad, 15 November 2015

I Know That Feeling


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Assalamualaikum


Pengalaman mengajar seseorang untuk menjadi lebih matang, lebih berhati-hati dan kadang kala menyedarkan seseorang. Hmm menyedarkan seseorang ? Ya, dia akan tahu erti sebenar kehidupan. Tersedar daripada lamunan yang fantasi kepada realiti. Sungguh pahit untuk ditelan tetapi itulah kebenaran. Kesakitan yang kita akan rasai dan berharap kesakitan itu akan bertukar kepada kebahagiaan kelak.


Aku tahu di saat aku gembira pasti ada duka. Menanti waktu kedukaan itu datang dan akhirnya aku rasa. Allah Maha Adil. Cuma aku belum mempersiapkan diri untuk itu dan kita tidak akan pernah untuk siap kerana kita tidak tahu bila. Tak kan pernah tahu.


Jika kita tidak diuji, apakah kita termasuk dalam golongan yang beriman ? Setiap hambaNya pasti akan diuji dan sayangnya Allah pada kita terpancar menerusi ujianNya itu. Allah menguji kita dengan ujian yang boleh kita harungi. Kekuatan yang kita mampu bina bersamaan dengan ujian yang kita tempuhi. Bukankah Allah itu Maha Adil ?


Hati. Aku rasa aku perlu bersihkan hati. Aku dapat merasakan hati ini tidak sebersih dulu. Aku dapat rasakan hati ini dahagakan sesuatu yang dapat menjadikannya kembali seperti dulu. Kadang kala aku lebih terjurus kepada perkara-perkara yang lagha. Ya Allah, aku perlu kembali. Aku perlu pertahankan hidayah yang Engkau beri dulu. Aku tidak mahu Engkau menariknya kembali.


Jaga diri
Jaga hati
Jaga iman


Walkie - talkie: Allah akan bantu apabila kita berusaha untuk membantu diri sendiri. Cuba untuk bangun kembali. InsyaAllah Allah pasti akan bantu :)


p/s: tak sangka aku dah sem3 master, masih pemalas macam dulu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan