Jumaat, 28 Jun 2013

SouTheRn LeoParD


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. . .

Ya Allah Ya Tuhanku AllahuAkbar. . .

Assalamualaikum. . .



Alhamdulillah , habis semester 6. Wahhh semester depan aku dah masuk semester 7 dan aku masuk tahun 4 ! Wahhh apa yang wahhh sangat ni ? Semester akhir di USIM. Sobsob. Semester 8 dah pergi latihan industri ~ Rasa seronok dan nervous. . . Fuhh lepas ni fikir pasal tesis pula. Ouhhhhhh ~~


***

Esok perlawanan antara negeri aku , Johor Darul Takzim (JDT) menentang Kelantan Darul Naim (TRW). Aku tak berapa nak kisah pun. Sokong tetap sokong tapi tak terlalu obses la. Biasa-biasa sudah ~ Pagi tadi aku dapat mesej dari seseorang yang aku tak kenal dan tiba-tiba bagi aku gambar bawah ni :





Aku tak tanya siapa pengirim mesej tu. Biarkan saja~ Haha. Hmm semangat sungguh. Aku harap tak ada la gaduh-gaduh kat Bukit Jalil esok. Main dengan aman , sokong dengan aman. Tak perlu nak hentam sana sini. :D Dan esok petang aku balik JB. Mesti ramai on the way pergi Bukit Jalil dan aku ke selatan. Mungkin sampai JB malam. Berharap tak sesak jalan.



Ahh rindu highway ! Masa untuk beraksi ! Err tapi bawa barang banyak. Kereta confirm mendap punya. Ehh tu la yang best bawa laju. Tak hoyong hayang kan ? Haha. Dah mula dahhh. Berapa banyak pesanan ayah dan ibu.


" Bawa lah kereta tu sampai habis tekan minyak. . "
" Hati-hati ada speed trap. . "
" Limit 140 je tau. . "


Tapi aku tak berapa nak ikut. Yang pesanan 140 tu aku kadang-kadang patuh. Yela tak ada la setiap masa aku nak speed 150-160 kan. Viva je pun. Terasa kot gegaran. Kalau bawa kereta cc 1.6 ke atas memang 160 tu tak rasa pun. Sedap je pecut kan.


***

Bersyukur pada Allah Taala dengan nikmatNya. Tak terbayar tak terkira berapa banyak yang Allah Taala beri. Sebagai hamba , cara untuk bersyukur ialah dengan solat fardhu dan melakukan perintahNya. Zikir ingat padaNya. Kadang-kadang kita terlupa sekejap nak bersyukur. Terlupa nak zikir. Lagi-lagi bila kita dalam keadaan gembira yang teramat.



Astaghfirullah , Astaghfirullah , Astaghfirullah. . .
Cepat-cepat ingat pada Allah Taala. . .
Itu semua sebahagian daripada ujian. Gembira itu ujian. Duka itu ujian. Yang bahaya ialah ujian ketika kita gembira kan ?


Happy Holiday kalian !


Walkie - talkie : Kebetulan. Sebenarnya itu semua sudah siap diatur oleh Allah Taala. Melihat 'kebetulan' yang Dia beri tu pada kita untuk menguji reaksi. 


p/s : tangan jadi tak bedung bila dah lama tak main boling. pffft. :P

2 ulasan:

  1. ak xpenah pn lbey 120..nape2.sobsob

    BalasPadam
  2. hahaha. well itulah family en.misron n pn. azizah. sume jenis pelesit punya. ap yg nape2 ?

    BalasPadam