Selasa, 14 Januari 2014

HisToRy


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
Ya Allah Ya Tuhanku AllahuAkbar...

Assalamualaikum

Alhamdulillah. Terima kasih Allah. :)


Semester 7 telah berakhir. Kini hanya menunggu masa untuk ke latihan industri (LI). Tapi tempat praktikal belum ditemui. Hihi. Ada tempat untuk pergi tapi belum rasmi lagi sebab belum bagi surat kat tempat praktikal tu.

Apa pun, rasa sekejap je 4 tahun kat USIM. Rasa sekejap je kenal kawan-kawan USIM. Touching ~
Everything has changed when time goes by.

Ehemm, nak cerita la sedikit sebanyak latar belakang atau sejarah la kan, macam mana tertubuhnya blog saya ni. Cehh :D


Sebenarnya, masa mula-mula buat blog ni, tak tahu sangat motif utama kenapa la nak blog blog bagai. Mula kenal blog dari kawan sekolah merangkap senior. Umur 18 tahun. 2009. Tapi lepas sambung belajar kat KMNS, lupa terus kat blog dan hampir setahun lepas tu baru tersedar sebenarnya saya ada blog ! OTK !


Kemudian, saya mengemas kini apa-apa yang patut. Update pasal kehidupan di matrikulasi ~ Cewahh. Perasaan yang sangat teruja dan gembira masa saya di matrikulasi. Entah kenapa, tapi itulah. Haha. Masih tak ada sebab kukuh kenapa saya berblog, mungkin suka-suka je. Nak kata hobi pun bukan.


Tibalah saya di USIM. 2010. 19 tahun. Update tentang kawan-kawan kelas Applied Physics 2. Kenapa '2' ? Sebab pecah 2 kelas. Satu kelas 18 orang. Update juga tentang kawan-kawan matrikulasi yang sudah pun masuk pelbagai universiti. Agak sedih, eh sedih sangat sebenarnya bila ramai yang masuk UTM. Perasaan tidak puas hati tiba ~


Teruskan juga kehidupan sebagai pelajar USIM. Cuba untuk menerima qada' dan qadar Allah Taala. Nakal sangat. Hee. Sekarang pun ~


Masuk semester 2, Allah membuka pintu hati saya. Saya bersyukur Allah letakkan saya kat USIM. :)
Lebih kurang sebulan selepas mula semester 2, saya ada sebab utama kenapa saya perlu teruskan blog, apa niat saya untuk berblog.


Kerana Allah Taala.
Kerana ingin menyebarkan Islam.
Kerana ingin mengingatkan diri sendiri.
Kerana sayang kepada ummah.


Saya tak kisah tak ada follower, saya tak kisah kalau ada yang tak terbaca. Apa yang penting, saya kongsikan apa yang ingin saya kongsi. InsyaAllah, mungkin ada yang terbaca dengan izin Allah Taala.


Saya gembira jika saya dapat gembirakan orang lain, dapat berkongsi ilmu, dapat berkongsi cerita dan yang penting saya harap saya dapat beri kebaikan pada orang lain.

InsyaAllah, moga Allah Taala redha.


Kalau kalian perasan, saya ni kadang-kadang suka berpuisi. Haha. Nak kata puisi tu macam poyo, tapi lebih kurang macam saya suka buat ayat tersirat dari tersurat. Kata-kata yang tak mudah orang fahami (walaupun senang kot nak faham), berputar belit dan tak terus terang.


Saya pun tak tahu kenapa dan tak tahu bila saya ada minat macam tu. Saya dapat daripada ibu kot. Hmm, ibu pun macam saya juga. Kadang-kadang ayat dia puitis-puitis, berbunga-bunga. Haha. Kalau ayah, terus terang je. Less romantic la kononnya.


Hee, sekian cerita yang ingin saya kongsi untuk kalian. InsyaAllah, lepas ni mungkin saya ada masa untuk update blog dengan lebih kerap. Mungkin lepas ni, cerita-cerita tentang LI ~ hihi

Jaga diri
Jaga hati
Jaga iman

Walkie - talkie: Allah Taala sayang kamu.

p/s: hard bound la shida ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan